Proč být spolehliví

Vyjadřujete tak druhé straně, že s vámi může nadále i do budoucna počítat. Pokud pro ni nejste spolehliví, nepotřebují vás. A toto přesvědčení se s každou další vaší nespolehlivostí zvyšuje. Lidé z vás budou mít za chvíli dobrý den.  Nedostanete se k zajímavým zakázkám a projektům. Podnikáte pro lidi, ne pro sebe. 

Nespolehlivost může totálně zničit vaši reputaci.
To jistě nechcete. Protože ti lidé jsou vašimi potenciálními zákazníky. A to nejen pracovně, ale i v osobním životě. Vaši fanoušci a všichni ti lidé, co vás mají rádi, jsou vašimi zákazníky.
Takže takhle NE.

Jak s tímto nešvarem zatočit?

Neslibujte přesný termín, pokud ho po vás nikdo nevyžaduje.

Chápu, že tohle je v praxi těžké, ale nenechte na sebe sama vyvíjet tlak. Ani od sebe samých. Ptal se vás někdo na termín? Ne. Dejte si něco do úst a mlčte! právě tehdy, když chcete říct, že máte čas / volno / že to dáte “včera už bylo pozdě”. Radši řekněte, že se na to podíváte, že uděláte část práce a ozvete se atd. Změňte způsob své komunikace.

Zrevidujte finanční ohodnocení či jiné benefity, které vám tato práce přináší.

Možná jste zpomalení, protože si připadáte nedocenění. Trávíte nad úkolem moře času a nakonec se vám to nevyplatí. Demotivující. Dokončete to a rozlučte se. Nebo si promluvte s klientem o dalším postupu (pokud to jde).
Motivace k práci je důležitá. Abyste měli energii postupovat rychle kupředu, potřebujete mít plán, do kterého vaše práce perfektně zapadá. Potřebujete vědět, proč danou věc děláte, a nejlépe, co bude dál, až toto úspěšně dokončíte. Jaká bude odměna? Vyvarujte se přílišných překvapení a nejistých zítřků. V osobním životě tohle moc neuhlídáte, ale v tom pracovním rozhodně ano. S tím souvisí i to, že:

Sjednejte si odměnu, která pro vás bude uspokojující a motivující.

Nejde jen o finance. Pokud to není možné, změňte práci. Potřebujete najít aktivity, kde budete přínosní, produktivní, které vám nebudou brát čas ani energii. Protože takto stejně dlouho nevydržíte, jen oddalujete problém, že nevíte, kde jste dobří, nebo neumíte vyjednávat. Nebo nemáte po boku ty správné klienty. Ti se totiž objeví, až začnete být spolehliví.

Pracujte v týmu.

Nebo si najděte lidi, kteří jsou zapálení pro to, co zrovna dělají.

Načerpejte a učte se mít znovu tento přístup i k vaší práci. Pokud vás něco skutečně baví, produkujete o stošest. Tedy přesný opak toho bojovat s každým úkolem a táhnout ho před sebou… Pokud se cítítě, že stagnujete, musíte najít způsob, jak získat v rámci své práce prostor i na sebe. Nebo další vzdělávání, odpočinek atd.

Komunikujte žádost o prodloužení termínu co nejdříve.

Rezervy!

Už asi dobře víte, že termín, který řeknete, reálně nebude platit. Z “malého úkolu” na tři hodiny se mohou stát tři dny. Tyto odhady lze upravovat až na základě vašich zkušeností s daným typem práce a se sebou samými. Pokud začínáte něco nového, nesdělujte ideálně přesný termín. Pokud jej sdělit máte, osvědčilo se mi znásobit můj vlastní časový odhad 3x. (Ne, není to moc.)

Mějte náhradníka.

Kdo může převzít vaši práci a zakázky, když budete nemocní, nebudete k dispozici atd.? Mají se vaši klienti na koho obrátit? Hladké převzetí agendy v těchto případech může na klienty udělat velký dojem.

Pamatujte, nikdo na vás zvenčí nevyvíjí tlak. Na začátku dohody chtějí jen obě strany sladit své plány a vědět, kdy s čím mohou počítat. To, že budete vypadat nepatřičně, když nebudete dostatečně rychlí, je jen vykonstruovaný strach.
Nepatřičně budete vypadat až ve chvíli, kdy nadchnete klienta skvělým deadlinem a poté ho nestihnete.
Překročte komfortní zónu a své strachy, zkoušejte si říkat (nejen) o více času hned na začátku. “Dovolit si” žít svobodněji je na vás.

Poznámka.

Vy sami dobře víte, že se na sebe můžete spolehnout.

Nenechte druhé lidi, aby vám definovali, co pro vás má nebo nemá být důležité. Buďte spolehliví, ale nenechte se obviňovat výčitkami ostatních.

Jsou to vaše aktivity, dělejte je s láskou, a ne proto, že něco MUSÍTE nebo to druhý OČEKÁVÁ.